ایـــــن خـــــام ره نرفتــــــــه

ایـــــن خـــــام ره نرفتــــــــه

خفتــــه خــبرندارد ســـردرکـــنارجانـان! کــه ایـن شـب درازباشــددرچــــشم پاسبانــان!
ایـــــن خـــــام ره نرفتــــــــه

ایـــــن خـــــام ره نرفتــــــــه

خفتــــه خــبرندارد ســـردرکـــنارجانـان! کــه ایـن شـب درازباشــددرچــــشم پاسبانــان!

( خواب )

چشم بر هم نهادم ، تا بیابم آرامشی را که در تمام روز از کف داده بودم

    لحظه ی نابی ، فارغ از هیاهوی روز

        و بی خود شدنی غمناک ...

  جهانی بود و من و تو

             و پرندگانی نا آشنا ، گویی هر کدام ، آوازه خوانی خوشنام

   که با هارمونی باد وباران ، بر سقف برکه و بید ، ترانه ی "عشق"می سرودند

عجبا ! خاک این دشت فراخ وغریب ، سرمه ی چشم بود و سنگش طلای ناب !

 و آب ، آری ، فقط برای تماشا بود! سیراب می شدی ، آنگاه که به آن نگاهی میکردی!

               گرسنگی نیز ، مفهومی چنین داشت

تو مرا می نگریستی تا حیرانیت را ببینم ، من در تو حلول میکردم !

به هر چه فکر میکردی ، بی کم و کاست آفریده می شد !

حتی "تعجب"را من خوب دیدم ! وموجوداتی چون "عشق"  و "اضطراب"را   و"درد"را   و"فاصله"را

 من آری "فقر"و "غنا" را هم با تمام شمایلشان برانداز کردم!

                              هیچکدام شبیه آنچه می شناختم نبودند!

تو گفتی : "درست فکر کن"!      درپس پشت دمی ونگاهی، ولنگارانه باز گفتی:

               "بیا تا صفایی بکنیم"     من مغموم واژه ی "انتخاب"  ،  من دلتنگ   "تنهایی"

تو را که مسرور  "بی قیدی"  و سرخوش واژه ی "رهایی" بودید

                          به کناری کشیدم ، زیر درختی آشنا ، تا لذتی ببریم !

                   اما ناگهان ،     از ترس تولد "قابیل"،   ازخواب پریدم!!!!.       

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.